September 2, 2010

Fold Skirt & Spotted Blouse

ייצור הוא תהליך ארוך ומורכב ואנשי מקצוע איכותיים קשה להשיג. התלות שיש לי באנשי מקצוע ובספקים לעתים מכתיבה את קצב העבודה ומאוד מקשה על התהליך. צוות העבודה מאפשר לי לממש את האספירציות העיצוביות שלי ואת האפשרות לתת לכן, הלקוחות, מוצר מוקפד שאני יכולה להציג ולהיות גאה בו. תהליך הייצור הוא בייתי לחלוטין ואיני עובדת בנוסחה מהירה וזולה.
הבד הנכון, הגזרה המדויקת, המידות והפרופורציות, תפירה איכותית ותשומת לב לפרטים הם המרכיבים את הבגד שאני מעצבת ואיני יכולה להתפשר על אף אחד מהם.



תהליך הפקת הבגד, לאחר יצירת הסקיצה ולקיחת החלטות ראשונות, מתחיל מבחירת הבד. לעתים בד שראיתי נותן לי השראה ראשונית לעיצוב אך לרוב, התהליך מתחיל מהסקיצה. מתוך מבחר קיים אצל ספקים שונים, אני בוחרת בד שצריך להתאים לבגד בכמה אופנים - העובי, המרקם וכמובן הצבעוניות. חשוב מאוד לבחון את נפילת הבד ושתהיה התאמה לגזרה. בד נוזלי ורך עם נפילה טובה או בד נוקשה יותר ועבה, תלוי מה המטרה. למעשה, רק אחרי שאני רואה דגם ראשון עם הבד הנבחר אני יכולה להחליט סופית אם יש התאמה בין סוג הבד לדגם שעיצבתי.



לאחר הכנת הסקיצה ובחירת הבד, אני נותנת הוראות מדויקות לתדמיתנית ליצירת דגם ראשון על פי מידותיי. התדמיתנית מכינה את הגיזרה ותופרת לי דגם אותו אני מודדת ובוחנת מכל צד. אחרי שלבשתי את הבגד מספר ימים, אני מחליטה על המשך דרכו, האם לתפור במספר מידות או לשנות דבר מה בגיזרה או בבחירת הבד. בדרך כלל יש שינויים, משהו פתאום בולט או מפריע וצריך לשפר. אך אם החלטתי לייצר, התדמיתנית מכינה לי שבלונה בארבע מידות.



את השבלונה והבד בכמות הרצויה אני מעבירה לתופרת בייתית שכבר מכירה את דרישותיי ויודעת שאני פדנטית עד הפרט האחרון. גם אצלה אני עושה בדיקה ראשונית של תפירת פריט אחד מתוך הכמות ורק לאחר אישור שלי היא ממשיכה לעבוד. כמות הייצור של כל פריט היא קטנה, יחידה עד שתיים למידה, כך אני מבטיחה לכן ייחודיות.



סיימתי עם ייצור דגמי הקיץ ובפוסט זה אני מציגה לכם סנונית ראשונה לסתיו הקרוב. חצאית הקפלים בשם 'פולד' מתחילה מעט מתחת למותן ואורכה עד הברך. גזרה ישרה קלאסית עם שלושה קפלים במרחקים שווים שמתחילים מהחגורה ונופלים בחופשיות מטה. בד משי מקומט עם טקסטורה עשירה.





החולצה 'מנוקדת', תפורה מבד כותנה נעים ורך, עם הדפסה בסגנון רטרו. כשפרסתי את הבד לראשונה, הבחנתי בדוגמה שונה בקצוות הבד, החלטתי להשתמש באלמנט זה בחלקים שונים בחולצה לשם הדגשה. תכננתי שבצווארון, בכפתרה ובמנג'ט השרוול תהיה הדוגמה.
תכננתי בחולצה כפתרה חלקית שמגיעה עד מתחת לחזה. שמתי שלושה כפתורים ואז רווח ועוד שלושה כפתורים. הצווארון בסגנון סיני ואם משאירים כפתורים עליונים פתוחים נוצר מפתח v מעניין. גם במנג'ט השרוול שמתי שלושה כפתורים, אחד לסגירה ושניים לקישוט.



נותרו עוד פריטים מהקיץ שניתן להנות מהם בתקופת החגים הקרבה, אתן מוזמנות. בבלוג ישנו ארכיב של פוסטים ישנים בהם מוצגים הדגמים על פי שמם.

נתראה בפוסט הבא, חמישי הבא.

דגם חולצה: Spotted
דגם חצאית:
Blue Fold

תיק: Mal | תכשיטים: O-shan
תודה מיוחדת לסוויטות ורסנו בנווה צדק

SHOP ONLINE

1 comment:

Daniela said...

Alef alef as usual!!! Tres chic...
gorgeous photos.
Dani & zigou