October 28, 2010

Sherlock Skirt & Purple Ludwig

















אני מוצאת את עצמי בחיפוש תמידי אחרי טקסטורות, צורות גיאומטריות ושילובי צבעים. עולם הבדים כל כך מגוון והאפשרויות רבות, החלק הקשה הוא זיהוי הדבר הנכון מבחינתי מתוך המגוון הרחב. בדי משבצות - 'הטארטן', באים במגוון עצום של צבעים וגדלים של משבצות. בדי הטארטן היו בשימוש במשך אלפי שנים והם קשורים בעיקר בסקוטלנד ותרבותה. חיפשתי בד עם שילוב גוונים מעניין ומשבצות קטנות. מצאתי בד צמר דק ואיכותי, יבוא מאנגליה, עם שיבוץ קטן ועדין בשילוב גוונים של זית, ורוד עתיק מעושן ושמנת. הצירוף נשמע מוזר אך התוצאה מעודנת ומיוחדת. הכנתי את הגירסה שלי לחצאית הסקוטית וקראתי לדגם 'שרלוק'. עשיתי שימוש במוטיב הבד אך התעלמתי ממוטיבים אחרים כמו הקפלים וצורת הרכיסה האופיינית לחצאית האותנטית.
הקושי העיקרי עם בד משבצות הוא בתהליך הגזירה והתפירה. רציתי חיבור מדויק של המשבצות בין שני החלקים הקידמיים של הגיזרה וחיבור יפה בין החלק הקידמי לאחורי. את הכיסים תכננתי עם שיבוץ אלכסוני. לדיוק כזה ניתן להגיע על ידי עבודה של תופרת בייתית איכותית בגזירת יחידות בודדות. בייצור המוני אין הקפדה על חיבור של משבצות.

לחצאית התאמתי חולצת כפתורים מבד קרפ דשין רך ונעים בצבע סגול, עשיתי שימוש בגיזרה של החולצה 'לודוויג' שהצגתי בפוסטים קודמים. אני מאוד אוהבת סגול בחורף, צבע חם ואלגנטי. החולצה מתאימה לכל שעות היום, יוצרת מראה מעודן בעבודה ומרשימה ואלגנטית לשעות הערב.

דגם חולצה: Purple Ludwig
דגם חצאית:
Sherlock

תכשיטים: O-shan

SHOP ONLINE

7 comments:

Anonymous said...

מדהים תמונות מעוררות השראה, קסם.
סוף סוף מישהי שיודעת להתלבש עם סטייל!!!

joejoe said...

יפה, אלגנטי, סתווי ואירופאי... כל מה שחסר לי כרגע... (:
העבודות שלך מדהימות! ועברתי על הבלוג של כולו כבר לפחות 10 פעמים..

בארון של גיברת קאופמן said...

מעדן. יש לי תחושה שהבד של החצאית יהיה מהמם גם במכנסיים.

sefi said...

פריטים ממש מושלמים.
אהבתי את צבע החולצה וקשה להתעלם מזה שהם לגמרי את.

Anonymous said...

עיצובים ממש יפים, פעם ראשונה שאני רואה את הבלוג שלך.

לא יודעת אם אנחנו קשורות איכשהו. שמי יפעת שילר, למדתי בויטל ב-1993-7

בהצלחה

SCHILLER said...

הי יפעת
תודה על המחמאות, אני סיימתי ויטל כשאת התחלת
ואין לי קרובה בשם שלך (-:

Unknown said...

פעם ראשונה שלי בבלוג ומאד אהבתי. החצאית והחולצה מושלמים, במיוחד בא לי על החולצה הסגולה. לגבי שרלוק, אני מעריצה שלו ושל אנגליה באופן כללי כך שבד הטוויד קרוב ללבי במיוחד. ממליצה על הסדרה שרלוק של הביביסי אותה אפשר לראות גם באתרים של סרטים צפייה ישירה כאלה.