October 21, 2010

Penny Lane Pants & Point Camel Blouse

אני אוהבת חצאיות ושמלות אך לעתים מכנסיים נותנים לי הרגשה של שחרור. אני לא חושבת על ניקיון הרגליים או על גרביון הולם, הם נוחים לעבודה, ליציאות מהירות ולהסתובבות עם הילדים. את ההרגשה הזו חוו נשים החל משנות השלושים של המאה העשרים כשנוסף חידוש מהפכני ומסעיר ללבוש הנשי, המכנסיים. הם הפכו לבגד חובה בעבודה, בבית ובחופשות. נשים לבשו מכנסיים כשעסקו בספורט, הליכה רגלית ורכיבה על אופניים. התחולל שינוי במעמד האשה, מעורבותה במקצועות שונים ובחיי העסקים גרמו לה להתאמת הלבוש לתנאים החדשים. הרצון לנוחיות, דינמיות ופרקטיות, גרמו לכך שהאופנה יצרה לבוש פשוט, נוח וחף מקישוטיות ופאר.
המהפכה הפמיניסטית, היחידה בהיסטוריה שהתרחשה ללא שפיכות דמים, התבטאה ביצירת לבוש שלא הפריע לתנועות הגוף, בעיקר לאחר שהמחוך הלוחץ יצא מן האופנה, הבגד היה משוחרר יותר והגיוני לגוף האשה.
עיצבתי מכנסיים בגזרה מחויטת בשם 'פני ליין'. בעיצובם עירבתי שלושה מאפיינים - גברי, נשי וספורטיבי. נגיעה גברית על ידי הגזרה המחויטת וסוג הבד. טאץ' נשי על ידי מותן גבוהה וגזרה נושקת לגוף. וספורטיביות על ידי הפס לאורך המכנסיים בשני הצדדים והכיסים האחוריים.

המכנסיים עשויים מבד צמר קר, ה'קול וול'. צמר 'יבש' שנטווה מחוט דק שמקנה לו אופי קליל בנבדל מאופיו המסורתי הכבד של הצמר, בד זה מתאים ללבישה בכל עונות השנה. יצרתי אשליה של חיתוך מחמיא על ידי מיקום הלולאות, כששמים חגורה יש אשליה של מותן גבוהה אך עם חיתוך מטשטש. הפס הצידי יוצר אשליה של אורך ותנועה. עובי הפס 2.5 ס"מ מבד צמר דק בצבע זית. עשיתי שימוש באותו בד לפתחי הכיסים האחוריים להשלמת המראה המוקפד.
במכנסיים ישנם הרבה פרטים קטנים אך משמעותיים שהקפדתי עליהם. סגירת המכנסיים על ידי קרס פנימי, ללא כפתור חיצוני, יוצר מראה נקי ולא מפריע לחגורה. מיקום הלולאות ביחס למותן, הבטנות הפנימיות של הכיסים מבד זהה לפס. אורך המכנסיים מותאם לגובה 170 ס"מ, אך הוספתי 4 ס"מ בד במכפלת, במידה ויש צורך להאריך.

התאמתי למכנסיים חולצה בשם 'פוינט כאמל' בעלת גיזרה זהה לחולצה קודמת בשם 'לודוויג'. צווארון גברי קטן ועדין, בד כותנה בצבע כאמל זית עם נקודות שחורות קטנות. המגע הנשי מתבטא בסיומת של השרוול. גומי דק ועדין מכווץ את הבד ומצמיד אותו ליד והמשכו מתרחב בעדינות. הגומי מאפשר גם להעלות את השרוול לקיצור השרוול.





דגם חולצה: Point Camel
דגם מכנסיים: Penny Lane

תכשיטים: O-shan

SHOP ONLINE

7 comments:

Anonymous said...

שלום יעל, המכנסיים יפהפיים! האם בגלל שהם עשויים צמר אי אפשר לכבס אותם במכונה?
יעל

SCHILLER said...

רצוי רק ניקוי יבש...אבל כמו ג'ינס, לא כל לבישה שולחים לניקוי. רק לעיתים רחוקות לריענון

בארון של גיברת קאופמן said...

מושי-מושלם.

לירז said...

האאוטפיט מקסים! אני לא מחובבות המכנסיים, למרות הנוחות, אבל הם מחמיאים לך מאוד. אגב, מאיפה רכשת את הגרביון והנעליים?

SCHILLER said...

גרביים עד הברך מאמריקן אפרל, שנה שעברה.
הנעליים תוצרת הארץ מחנות חדשה בשינקין, לא זוכרת את שמה.

kfironit said...

מצטרפת למחמאות
ולשאלות הפרקטיות: אנא נסי להיזכר בשם החנות בשנקין.. הנעליים נפלאות
וחיפשתי את התליון הזה באו-שן ולא מצאתי שומדבר דומה. איך מוצאים כזה? כותבים לה? ברשת נמכרים רק פריטים מועטים שלה.

kfironit said...

שישה חודשים אחר כך... מצאתי את השרשרת הזו כשנכנסתי לתקן עגיל ברזילי. ענדתי אותה כל היום וקיבלתי טונה מחמאות.
נהדר. תודה!