September 30, 2010

Black & White Spotted Blouse

השראה היא דבר חמקמק. מדגדגת, נעלמת, לא תמיד ברורה וכשהרעיון מתגבש לבגד, לעתים איני יודעת במדויק ממה הכל התחיל ומה השפיע עלי יותר מכל. פיסות בד שונות, חיבורי צבעים, אנשים ברחוב, ארכיטקטורת העיר וחפצים שונים שאספתי לאורך השנים נותנים לי השראה ובסיס לעיצוב הבגד. לעתים זו פשוט אינטואיציה פנימית חזקה שמובילה אותי לרעיון מסוים.

לעבר ישנה השפעה חזקה על מעצבים בכל תחום. בכל שנה מכריזים על תקופה משמעותית מהעבר שמהווה השראה למעצבים בעולם. כדי להבין את העבר כדאי להכיר את הסילואטה האופיינית לכל עשור, הצללית שהבגד יצר כשהיה מונח על הגוף. חברות ומעצבים משקיעים זמן וכסף רב במאמץ ליצור צללית ייחודית כדי לבלוט וליצור מותג בעל חותמת אישית. הסילואטה השתנתה במהלך העשורים וגורמים רבים השפיעו עליה. היכרות עם העבר מאפשרת למעצבים להתפתח מתוך הקיים למשהו חדש.

סילואטות על פי תקופות                                             





1900 - התקופה הוויקטוריאנית, עד 1914, תקופה של שפע וחוקי אופנה נוקשים. צללית מאפיינת של שעון חול - מותן צרה וחלק תחתון ארוך ורחב.
1910 - עשור של מלחמת העולם הראשונה, המצאת הרכב. נשים יצאו לעבוד והיו יותר עצמאיות כלכלית וחברתית. החוקים הנוקשים כבר לא תאמו לתקופה. המעצב הצרפתי פול פירו הוביל את הדרך לעיצוב צללית פחות מגבילה.
1920 - הצללית מאופיינת בירכיים צרות, חזה שטוח, כתפיים רחבות ומותן נמוכה - סילואטה חלקלקה חסרת צורה. החצאית באורך אמצע שוק - בין הברך לקרסול. מובילי התקופה היו קוקו שאנל וג'ין פאטו.
1930 - תקופה בה הגזענות הגיעה לשיאה, שפל כלכלי שהביא עימו אבטלה גדולה. בתי אופנה רבים בפריז סבלו מירידה חדה בעסקים ורבים הציעו קווי אופנה זולים יותר. הסילואטה של שנות ה-20 הוחלפה בצללית רכה ונשית כשקו המותן חוזר למקומו הטבעי. מכנסיים קצרים נלבשו בפומבי.
1940 - תקופת מלחמת העולם השניה. תעשיית הטקסטיל באירופה נאלצה להשתתף במאמץ המלחמתי ובודדה משאר העולם. הסילואטה התאפיינה בהשפעה צבאית גדולה. כתפיים רחבות מרובעות, אורך החצאית פרקטי - עד הברך.
1950 - בשנות החמישים פריז זוכה מחדש בכתר בירת האופנה העולמית. בשנים של אחרי המלחמה עודדו נשים להיות עקרות בית טובות. הצללית התאפיינה בחצאית עפרון באורך הברך וג'קט מחויט קרוב לגוף. התקופה סימנה את התחילתה של תרבות הצעירים והחברה הצרכנית.
1960 - המוזיקה, החברה הצעירה וגישתה לאופנה השפיעו בצורה מכרעת על גיבוש צללית הלבוש של שנות השישים. בשנים המוקדמות של העשור, ג'קי קנדי היתה דמות מאוד משפיעה. שרוולים באורך שלושה רבעים, סטים חכמים של חליפות טוויד בשני חלקים. הצללית מאופיינת בחצאית A באורכים שונים. אורך מיני היה המוביל אותו דגמנה טוויגי הגיבעולית.
1970 - היכולת לנוע בחופשיות בכל העולם הביאה להשפעות חיצוניות על האופנה - קימונו, גלימות וגלביות הגיעו לבתי האופנה הגדולים. עלייתה של תנועת שחרור האישה ושוויון הזכויות גיבשו סילואטה של בגד רחוק מהגוף. מותן מטושטשת ומכנסיים בסיומת של פעמון, הפאדלפון. גם נעלי הפלטפורמה אפיינו את התקופה.
1980 - התעמלות אירובית וכושר גופני הציגו צורה חדשה של הגוף. חותלות וחליפות ספורט ממותגות היו מאוד פופולריות. הצללית התאפיינה בעיקר בכתפיים מרופדות ורחבות בסטייל צבאי. תכשיטי אוברסייז צבעוניים, חגורות עבות וחצאיות צרות מעל הברך.
1990 - מינימליזם, מעט שווה יותר. בעקבות האינטרנט האופנה גלובלית, פחות דיקטטורית. האינדיבידואל יכול לבטא את עצמו ונעשה קל לחקות בתי אופנה גדולים. התקופה קשה לאפיון אך מה שמאוד בלט היו חליפות המכנסיים בשני חלקים. כתפיים צרות ומכנסיים בצללית צרה עם חולצה פשוטה ואבזור מינימלי.

הצללית של שנות האלפיים אניגמטית בעיניי. מושפעת כל כך מהעבר בערבוביה שעדיין לא ניתן להגדירה.
העבר משפיע על עבודתי אך איני אוהבת צללית אחת מוגדרת. אני אוהבת חצאית בצללית ישרה, באורך ברך. בגד מחויט, שאינו צמוד לגוף, נושק ומרפרף לו בעדינות על פי צללית הגוף הטבעית. אני אוהבת מותן מודגשת אבל בצורה עדינה. אך איני מתחייבת לשום צורה, טעמי משתנה ומתפתח, מכל צללית אני אוהבת אלמנט או מאפיין אחד וכך אני מקבלת פיוז'ן שעדיין איני יודעת להגדירו.















בפוסט זה הצטלמתי עם חולצה 'צווארן סיני' בשילוב של שחור לבן וחצאית 'בוקלה' ישרה בגווני אפור שחור.

דגם חולצה: B&W Spotted
דגם חצאית: Boucle

תיק: Mal | תכשיטים: O-shan
תודה מיוחדת לבר הטקסידרמי

SHOP ONLINE

September 22, 2010

Kinley Dress

זמן רב אני מקדישה להפקת הצילומים שלי לבלוג. אחרי שהדגם מוכן ואני מחליטה לייצר אותו אני מתחילה לגבש לעצמי קונספט לצילום. השאלות שעולות הן מה האווירה הרצויה, הצבעוניות והלוקיישן הנכון כרקע לבגד. אני מחליטה מה יהיה הסטיילינג המתאים ומחפשת את האקססוריז הנכונים להשלמת המראה. בפוסטים הראשונים שהעלתי השתמשתי בתיקים, נעליים ותכשיטים מארוני הפרטי, אך לאחר שהרגשתי מיצוי יצרתי קשר עם מעצבים ישראלים מוכשרים לשיתוף פעולה.

בעבר, כשעיצבתי עטיפות דיסקים לאומנים, עבדתי על עיצוב הצילום בשיתוף פעולה עם סטייליסטים, ספרים, מאפרים, צלמים וכמובן האומן עצמו. כעת אני לוקחת החלטות לבד. אני מפיקה, מביימת, מאפרת את עצמי ומתכננת את הסטיילינג. אני מצטלמת ומנסה לבחון את הדברים מהצד תוך כדי העמדה. הדבר לא פשוט, אני צריכה לוודא שהבגד יוצא מוצלח, שהזווית מחמיאה ושהאביזרים מונחים בצורה הטובה ביותר. כמובן שאני סומכת על הצלמים המוכשרים שלי ושיתוף הפעולה איתם פורה ומהנה. אך הלחץ גדול משום שחשוב לי שהכל ייצא מקצועי וכמו שדמיינתי.



שמלת 'קינלי' מתאימה ליום עבודה אך גם לערב, החלטתי להצטלם איתה בבר. הצילום נעשה בשעות הערב עם תאורת פלאש בשילוב התאורה הצהובה של המקום. אני מאוד אוהבת את הצבעוניות המיוחדת שנוצרה בצילומים. השמלה בצבע ירוק בקבוק עמוק, התאמתי לה גרביונים ונעליים בגווני ירוק נושקים. הצבע הכתום מודגש על ידי קונטרסטיות לרקע הכהה וגם על ידי התכשיטים העדינים בזהב.



השמלה מבד קרפ דשין עם שרוול ארוך אך קלילה מאוד ומתאימה לסתיו ולחורף הישראלי. בימים קרים מאוד מוסיפים ג'קט וזהו, גם חם לך וגם יש לך שיק מנצח. השמלה בגזרה ישרה נושקת בעדינות לגוף עם מיפתח v בצוואר. הבטנה בצבע כתום בהתאמה לפסים ובתנועה של הגוף ניתן לראות את הבטנה מציצה באזור הצווארון להשלמת המראה המוקפד.














 דגם שמלה:  Kinley

תיק: Mal | תכשיטים: O-shan
תודה מיוחדת לאדם הורביץ מהבר טקסידרמי

SHOP ONLINE

September 16, 2010

Boucle Skirt & Violet Blouse

בעולם האופנה העבודה על בגדי החורף נעשית בשלהי הקיץ ובגדי הקיץ מעוצבים בחורף. החום, הלחות והאור החזק ברחובות מקשים עלי להיכנס לאווירת חורף. צריך למשש בדים עבים וצמריים ולפנטז בצבעים כהים וחמימים. אך למעשה, אין ברירה, תהליך העבודה כל כך ארוך שחייבים לעבוד בצורה זו, המוזה היא בראש ואינה יכולה להיות מושפעת ממזג האוויר בחוץ.





ההשראה שלי לבגדים היא אשה חזקה ודומיננטית. אשה בעלת עוצמה וידע שאינה מפחדת משילוב של חוזק ונשיות. המראה שלה נשי ומוקפד, אשה שמחפשת נוחות עם שיק, את הסגנון אני מגדירה 'קז'ואל אורבני מחויט'.
הסגול חציל הוא צבע עשיר, חושני ואצילי. בימי האימפריה הרומית ביגוד בצבע סגול היה שמור למעמדות הגבוהים. שילבתי בחולצה שני גוונים של סגול להבלטה ועניין. בגוון הבהיר - המנג'ט בשרוול, הצווארון והכפתרה הנסתרת. הגוון הדומיננטי הוא סגול חציל כהה. הבדים מכותנה באטיסט, נעימים ואיכותיים.



חצאית הבוקלה מעוצבת בגזרה ישרה עם שני כיסים. להדגשת הכיסים הוספתי פס דק של קצה הבד שעבר פירור כדי ליצור טקסטורת חוטים. בוקלה הוא סוג של טוויד, אריג צמר בתערובות שונות, אבל מוקצן יותר וארוג מחוט צמר שנטווה בלולאות מעוגלות שיוצרות מרקם עשיר.










החצאית קיימת גם בצבע כחול כהה ולחולצה יהיו וורסיות צבע נוספות, הכל בפוסטים הבאים. כל הבגדים מיוצרים בסדרות קטנות, במידות 36-42.

דגם חולצה: Violet
דגם חצאית: Boucle

תיק: Mal | תכשיטים: O-shan | נעליים: שני בר
תודה מיוחדת לסוויטות ורסנו בנווה צדק

SHOP ONLINE

September 9, 2010

Ocher Blouse & Grey Fold Skirt

בתחילת שנות התשעים למדתי תקשורת חזותית וכשבע עשרה שנים עבדתי כמעצבת גרפית עצמאית. עיקר עבודתי היה עיצוב עטיפות לאלבומי מוזיקה. בין לקוחותיי היו ריטה, רמי קלינשטיין, שלמה ארצי, בן ארצי, דנה אינטרנשיונל, יהודית רביץ, עברי לידר ועוד רבים וטובים.
עבודה על אלבום כללה החלטות לגבי קונספט צילום העטיפה, עיצוב החוברת וסינגלים לרדיו. הקונספט היה מגובה בהחלטה שלי לגבי צבעוניות החוברת. צבעוניות שתחדד את המסר ושתתאים לחוויה המוזיקלית של האלבום.

כמעצבת בגדים, אני מתחילה מרעיון ועיצוב הגיזרה ולאחר מכן אני מחליטה על סוג הבד. לעתים התהליך הוא הפוך - בד מרתק נותן לי השראה לבגד. במידה והחלטתי על גזרה מסוימת של חצאית ואני מבצעת אותה בצבע מסוים, אני מתאימה לה חולצה בצבעוניות מנוגדת או משלימה. הבגד בפוסט זה בצבעוניות של אפור עכבר עם חולצה בצבע אוקר. אוקר הוא גוון צהוב זהוב כהה והוא בין הפיגמנטים המוקדמים ביותר בשימוש על ידי האדם.










אני אוהבת את שילוב הגוונים, הקרירות והעל זמניות של האפור עכבר לעומת החמימות והטרנדיות של האוקר. לאחר הכנת הבגד חיפשתי לוקיישן לצילומים שיחזק את נושא הצבעוניות. לבסוף החלטתי להצטלם בסלון בייתי המשמש אותי גם כסטודיו למכירת הבגדים. צבעוניות הבגד תאמה בצורה מושלמת לצבעי הרצפה, הקיר ושאר האלמנטים המפוזרים בבייתי. הצילום נעשה ללא תוספות תאורה מיוחדות, הצבעוניות של הבגד והמרחב עשו את העבודה.

דגם חולצה: Ocher
דגם חצאית:
Grey Fold
 
תכשיטים: O-shan | נעלים: שני בר

September 2, 2010

Fold Skirt & Spotted Blouse

ייצור הוא תהליך ארוך ומורכב ואנשי מקצוע איכותיים קשה להשיג. התלות שיש לי באנשי מקצוע ובספקים לעתים מכתיבה את קצב העבודה ומאוד מקשה על התהליך. צוות העבודה מאפשר לי לממש את האספירציות העיצוביות שלי ואת האפשרות לתת לכן, הלקוחות, מוצר מוקפד שאני יכולה להציג ולהיות גאה בו. תהליך הייצור הוא בייתי לחלוטין ואיני עובדת בנוסחה מהירה וזולה.
הבד הנכון, הגזרה המדויקת, המידות והפרופורציות, תפירה איכותית ותשומת לב לפרטים הם המרכיבים את הבגד שאני מעצבת ואיני יכולה להתפשר על אף אחד מהם.



תהליך הפקת הבגד, לאחר יצירת הסקיצה ולקיחת החלטות ראשונות, מתחיל מבחירת הבד. לעתים בד שראיתי נותן לי השראה ראשונית לעיצוב אך לרוב, התהליך מתחיל מהסקיצה. מתוך מבחר קיים אצל ספקים שונים, אני בוחרת בד שצריך להתאים לבגד בכמה אופנים - העובי, המרקם וכמובן הצבעוניות. חשוב מאוד לבחון את נפילת הבד ושתהיה התאמה לגזרה. בד נוזלי ורך עם נפילה טובה או בד נוקשה יותר ועבה, תלוי מה המטרה. למעשה, רק אחרי שאני רואה דגם ראשון עם הבד הנבחר אני יכולה להחליט סופית אם יש התאמה בין סוג הבד לדגם שעיצבתי.



לאחר הכנת הסקיצה ובחירת הבד, אני נותנת הוראות מדויקות לתדמיתנית ליצירת דגם ראשון על פי מידותיי. התדמיתנית מכינה את הגיזרה ותופרת לי דגם אותו אני מודדת ובוחנת מכל צד. אחרי שלבשתי את הבגד מספר ימים, אני מחליטה על המשך דרכו, האם לתפור במספר מידות או לשנות דבר מה בגיזרה או בבחירת הבד. בדרך כלל יש שינויים, משהו פתאום בולט או מפריע וצריך לשפר. אך אם החלטתי לייצר, התדמיתנית מכינה לי שבלונה בארבע מידות.



את השבלונה והבד בכמות הרצויה אני מעבירה לתופרת בייתית שכבר מכירה את דרישותיי ויודעת שאני פדנטית עד הפרט האחרון. גם אצלה אני עושה בדיקה ראשונית של תפירת פריט אחד מתוך הכמות ורק לאחר אישור שלי היא ממשיכה לעבוד. כמות הייצור של כל פריט היא קטנה, יחידה עד שתיים למידה, כך אני מבטיחה לכן ייחודיות.



סיימתי עם ייצור דגמי הקיץ ובפוסט זה אני מציגה לכם סנונית ראשונה לסתיו הקרוב. חצאית הקפלים בשם 'פולד' מתחילה מעט מתחת למותן ואורכה עד הברך. גזרה ישרה קלאסית עם שלושה קפלים במרחקים שווים שמתחילים מהחגורה ונופלים בחופשיות מטה. בד משי מקומט עם טקסטורה עשירה.





החולצה 'מנוקדת', תפורה מבד כותנה נעים ורך, עם הדפסה בסגנון רטרו. כשפרסתי את הבד לראשונה, הבחנתי בדוגמה שונה בקצוות הבד, החלטתי להשתמש באלמנט זה בחלקים שונים בחולצה לשם הדגשה. תכננתי שבצווארון, בכפתרה ובמנג'ט השרוול תהיה הדוגמה.
תכננתי בחולצה כפתרה חלקית שמגיעה עד מתחת לחזה. שמתי שלושה כפתורים ואז רווח ועוד שלושה כפתורים. הצווארון בסגנון סיני ואם משאירים כפתורים עליונים פתוחים נוצר מפתח v מעניין. גם במנג'ט השרוול שמתי שלושה כפתורים, אחד לסגירה ושניים לקישוט.



נותרו עוד פריטים מהקיץ שניתן להנות מהם בתקופת החגים הקרבה, אתן מוזמנות. בבלוג ישנו ארכיב של פוסטים ישנים בהם מוצגים הדגמים על פי שמם.

נתראה בפוסט הבא, חמישי הבא.

דגם חולצה: Spotted
דגם חצאית:
Blue Fold

תיק: Mal | תכשיטים: O-shan
תודה מיוחדת לסוויטות ורסנו בנווה צדק

SHOP ONLINE